06 June 2010

Cikgu Matematik

Hari Jumaat lepas, darah ku naik sampai ke kepala! Mata terbuntang-buntang, nafas, turun naik, dan tanduk cam nak keluar saja! Semuanya gara-gara kertas peperiksaan matematik pertengahan tahun Along. Selalunya M3 dia ok, dan aku suami isteri memang tak bimbang langsung pun. Tapi kali ni memang mencabar sangat! markah dia jauh merosot. geramnya...... bila aku tgk soalan-soalan nya, adoi sonang bebonar. apa lagi, aku terus letakkan syarat! "Along tidak boleh keluar bermain lagi. Kali ni ibu nak along ulangkaji. tak payah pergi tuisyen, tapi ibu akan jadi guru tuisyen Along. Setiap hari kena belajar. tidak boleh tidak.... cartoon? NO! Hari Sabtu aku sudah mula dengan tugas baru di rumah. Aku jadi guru MATEMATIK. mulut aku mengajar, tangan kanan pegang rotan. tak dapat jawab terus dapat upah. dari pagi sampai malam aku kejekan along. last2 nampak ok.... aku try suh dia buat soalan yang banyak salah dalam kertas ujian tu. ADOI! BETUL PLAK JAWAPAN DIA...... Maknanya bukan tak reti jawab, tapi main-main. Tapi, kan yang sebenornya soklan2 dia memang susah sikit ler, tak sama dengan dengan time aku sekolah dulu. tambah lagi soklannya sumer dalam BI. mana tak pening anak aku tu....Hmmmmmm.... malam ni aku nak jadi cikgu apa plak erk?????

No comments:

Syukur

Ya Allah ku panjatkan rasa syukur, kerana anugerahkan ku sebuah keluarga yang penuh dengan kasih sayang. Suami yang penyayang dan memahami, serta 3 anak kecil yang sentiasa membuatkan ku gembira. Gelak tawa dan gurauan kalian membuatkan hidupku lebih sempurna. Terima kasih Ya Allah! Terima kasih semua....